lørdag den 22. december 2012

Piraat 10.5%


Købt for 24 kr. hos Belgisk Bryg for 33 cl. flaske.


Fra web:
Denne lyse Piraat med kraftig skum hovede overvælder med en aroma af bitre, krydret, maltede og alkoholiske dufte. Derefter følger er en perfekt kombination af maltet, sødme og humlebitter smag, hvorefter den drukner i en meget lang, semi-sød eftersmag med bitter undertone.

Meget kraftig skum. Aroma af blomster og krydderier. Kraftig karboneret.

Sød malt, går over i bitter, humlet smag - blomster og krydderier. Lang eftersmag.
Utrolig flot skum...
...der bliver hængende. Dette billede er taget 5 min. efter det forrige
Utrolig skum - her kan kun Duvel og visse weiss/wit være med. Jeg spekulerer på, om det er for at tvinge øldrikkeren til at vente lidt - for denne bryg bliver langt bedre ved de anbefalede 8 grader end ved normal køleskabstemperatur. Når talen nu er om Duvel, kunne det godt ligen en konkurrent - samme egenskaber. Lys, meget kraftig skum, noget humlet, udfordrende gærsmag. Et godt bryg, der kræver lidt tid (hvilket vel også er fint med den styrke). 5 glas!

Bryggeri:  Brouwerij Van Steenberge
Øltype: Lys Stærk Belgisk Ale
Ingredienser: Vand, malt, humle, gær
ABV: 10,5 %


2 kommentarer:

  1. Det skum er jo for sindssygt! Fedt, du tager den slags billeder.

    SvarSlet
  2. Takker for kommentaren, jeg fik desværre ikke hele startskummet med, da jeg ikke var forberedt. Det er jeg, når jeg snart skal teste nogle Duvel.

    SvarSlet